...
post kolory niebieski 750x500 1 - 2

Spacer po kole kolorów

Czyli jak znane marki wykorzystują kolory w reklamie i marketingu.

Sposób, w jaki marka prezentuje się światu, nie jest w żadnej mierze przypadkowy. Każdy logotyp, każdy jego element są uważnie analizowane zanim zostaną zaprezentowane publicznie. Jedną z najważniejszych kwestii jest kolor lub kolory używane do identyfikacji marki. Niektóre marki posunęły się nawet do rejestracji koloru jako znaku towarowego.

Kolory mogą pozostawiać niezapomniane wrażenie, wywołują cały szereg emocji i stąd są tak ważnym elementem projektowanego logotypu. Kolor jako element budowania wizerunku marki jest dalej wykorzystywany przy projektowaniu materiałów marketingowych, a nawet w aranżacji wnętrz biur firmowych czy salonów sprzedaży związanych z marką.

Co dokładnie oznaczają te kolory? O tym opowiemy w kolejnych postach.

Dziś część pierwsza naszej wyprawy przez koło kolorów – kolor niebieski.

Psychologia kolorów mówi, że ten niesamowicie popularny kolor oznacza bycie postrzeganym jako godny zaufania, niezawodny, odpowiedzialny finansowo i bezpieczny. Ma to sens, gdy weźmiesz pod uwagę, że kolor niebieski odgrywa główną rolę w budowaniu tożsamości dużych marek, takich jak Facebook, Wal-Mart, AT & T, i … wydział policji twojego miasta.
Chłodne, niebieskie odcienie dominują np.: w technice i finansach. Konsumenci ufają tym markom w wielu dziedzinach codziennego życia, poczynając od prania, poprzez rozmowy telefoniczne z przyjaciółmi, a kończąc na oszczędzaniu na emeryturę. Przykłady? Facebook ma 1,71 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie, z których ponad 1,13 miliarda z nich codziennie loguje się, powierzając firmie mediów społecznościowych ochronę ich najbardziej osobistych informacji. WalMart to jeden z największych sklepów detalicznych z ponad 6.100 sklepami na całym świecie, które sprzedają wszystko, od produktów spożywczych, przez pieluchy, aż po meble. Kolor niebieski w logo Wal-Mart symbolizuje niezawodność. AT & T to drugi co do wielkości dostawca usług telekomunikacyjnych w Stanach Zjednoczonych i przez wiele lat był numerem jeden. Marka zmieniła logo w 2016 roku, ale zachowała charakterystyczne niebieskie wstążki, centralny element tożsamości marki.
Marki bardziej nam znane z polskiego rynku to np. PKO BP S.A. czy PZU S.A.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.