10 powodów, dlaczego warto pozycjonować stronę

Branża e-commerce w Polsce ma się świetnie, klienci chętnie robią zakupy online, doceniając wygodę takiego modelu. Jednak popularność sprzedaży internetowej przekłada się na dużą konkurencję – w Polsce ponad 150 000 przedsiębiorstw sprzedaje w sieci, a trend wzrostowy ma się utrzymywać jeszcze przez wiele lat. Dlatego tak ważne jest zadbanie o to, aby marka była widoczna w internecie. Jednym ze sposobów na to jest pozycjonowanie stron. Jednak czy takie rozwiązanie przekłada się na rzeczywiste efekty? Sprawdź nasz artykuł i poznaj 10 korzyści dla Twojej marki, jakie płyną z kampanii SEO!

1. Zyskasz dobrą pozycję w Google

Według raportu Interaktywnie.com „E-commerce 2020” w 2019 roku zakupy przez internet zrobiło 62% Polaków. Pandemii nasiliła jeszcze ten trend. Dlatego wysoka pozycja w wynikach Google na popularne wyszukiwarki to skuteczny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Pozycjonowanie strony czy sklepu internetowego pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji z tej samej branży.

2. Zwiększysz ruch na stronie

Wdrożenie dobrze przemyślanej strategii SEO sprawi, że na Twój serwis trafi znacznie więcej potencjalnych klientów. Jednak nowi odwiedzający będą docierać tam nie tylko za pośrednictwem Google! Na profesjonalne pozycjonowanie strony składa się między innymi linkowanie, czyli zwiększanie liczby linków prowadzących bezpośrednio pod Twój adres www. Dzięki temu możesz spodziewać się napływu konsumentów z różnych serwisów internetowych, powiązanych z branżą.

3. Zaczniesz zarabiać więcej

Zapewne nie każda osoba odwiedzająca Twój serwis dokona zakupu. Jednak większy ruch na nim przekłada się bezpośrednio na lepsze wyniki sprzedaży! Decyzja o skorzystaniu właśnie z Twojej oferty będzie uzależniona również od samego asortymentu oraz jakości platformy, która musi być wygodna w obsłudze i czytelna. Dlatego oprócz pozycjonowania ważna jest też odpowiednia optymalizacja strony.

4. Zadbasz o prestiż firmy

Każda firma działająca online pragnie znaleźć się w TOP 10 wyników wyszukiwania Google. To w końcu tam koncentruje się uwaga użytkowników szukających produktów i usług w sieci. Jednak wysoka pozycja wiąże się nie tylko ze zwiększeniem ruchu na platformie czy zysków, ale także prestiżem Twojej marki. Serwis znajdujący się na pierwszej stronie Google staje się jednym z niewielu reprezentantów danej branży i wzbudza większe zaufanie u klientów.

5. Zbudujesz wizerunek marki

Jeśli uda Ci się utrzymać wysoką lokatę w Google przez dłuższy czas, prestiż Twojej marki z pewnością na tym zyska! Tym samym ugruntujesz swoją pozycję wśród największych graczy na rynku i wzbudzisz szacunek u konkurencji z branży. Przekłada się to również na popularność wśród potencjalnych klientów. Dzięki temu zyskasz szerokie grono konsumentów i będziesz mógł nadal rozwijać swój biznes.

6. Zdeklasujesz lokalną konkurencję

Profesjonalne pozycjonowanie stron przydaje się również, gdy swoje towary lub usługi sprzedajesz stacjonarnie. Opcja osobistego odbioru zakupionego towaru jest ceniona przez wielu klientów. Dlatego nawet jeśli prowadzisz sprzedaż online, to powinieneś postawić na skuteczny marketing internetowy, nastawiony na lokalizację Twojej siedziby. Takie działania SEO pozwolą Ci wyróżnić się pośród konkurencyjnych przedsiębiorców z regionu.

7. Alternatywa dla Google Ads

Marketing internetowy to nie tylko pozycjonowanie stron, ale też Google Ads. Należy jednak pamiętać, że efekty kampanii Google Ads widoczne są tylko w trakcie jej trwania. Jeśli Twój budżet się skończy, reklama przestanie się wyświetlać. Efekty SEO są trwalsze. Utrzymują się przez pewien czas nawet po zakończeniu działań na witrynie. Warto podkreślić, że najlepsze efekty przynosi synergia tych dwóch kanałów. Połączenie SEO i Google Ads doda dużej mocy Twojej stronie!

8. Poprawisz jakość witryny

W zakres profesjonalnej kampanii SEO wchodzi również optymalizacja strony www. Jest to szereg działań służących poprawie jakości platformy internetowej, obejmujący pracę nad jej kodem źródłowym oraz warstwą wizualną. W ramach usługi pozycjonowania Twój serwis wypełni się także unikalnymi i merytorycznymi treściami, które podniosą atrakcyjność marki w oczach odwiedzających.

9. Zyskasz długotrwałe efekty

Musisz pamiętać, że działania SEO nie zawsze dają natychmiastowe efekty. W zależności od specyfiki branży może to potrwać nawet kilka miesięcy. Jednak kiedy kampania zacznie już działać, możesz liczyć na jej długotrwałe rezultaty! Wdrożenie odpowiedniej strategii pozycjonowania pozwoli Ci na utrzymać wysoką lokatę w Google, dlatego inwestycja na pewno Ci się zwróci!

10. Stała kontrola nad efektami

Chociaż na rezultaty pracy pozycjonera musisz chwilkę poczekać, to praktycznie od razu możesz monitorować postępy. Masz do dyspozycji liczne, przydatne narzędzia, z których pomocą sprawdzisz np. statystyki odsłon strony www z danego okresu. Dzięki mierzalności uzyskanych efektów będziesz na bieżąco reagować i wdrażać ewentualne zmiany w razie niepowodzenia obranej wcześniej strategii.

Postaw na profesjonalne pozycjonowanie strony!

Mamy nadzieję, że udało nam się przekonać Cię o skuteczności działań SEO w promocji Twojego serwisu. Teraz czas na znalezienie odpowiedniego usługodawcy! Wszyscy nasi klienci mogą skorzystać z oferty na profesjonalne pozycjonowanie strony w cenie 1 zł aż do 3 pierwszych miesięcy współpracy.

 

Rhema Group - pozycjonowanie stron www