Handel internetowy dla wielu firm stanowi jedyną formę prowadzenia biznesu, natomiast dla pokaźnego odsetka przedsiębiorców jest on ważnym uzupełnieniem działalności stacjonarnej. Zakupy w sieci robi już blisko 80% polskich internautów – nic więc dziwnego, że firmy robią wiele, by zwiększyć sprzedaż w segmencie e-commerce. Sprawdź, jakie działania warto podjąć, by poprawić swoje statystyki, i poznaj 4 metody na wzrost sprzedaży w sklepie internetowym!
Jak sprzedawać więcej w internecie?
Podstawową przewagą sklepów internetowych nad punktami stacjonarnymi jest oczywiście brak ograniczeń geograficznych. Podczas gdy te drugie odwiedzane są przede wszystkim przez lokalnych klientów, e-commerce pozwala sprzedawać swoje towary na terenie całego kraju, a także poza jego granicami. Internet daje możliwość dotarcia do milionów nowych klientów, jednak stanowi również pole coraz silniejszej konkurencji, w której mniejsi przedsiębiorcy nierzadko walczą o konsumenta z gigantami o ogromnych budżetach na reklamę.
Coraz większa liczba sprzedawców decyduje się na przeniesienie biznesu do sieci także ze względów ekonomicznych. Koszty prowadzenia sklepów stacjonarnych rosną w zawrotnym tempie, m.in. przez podwyżki cen energii czy stawek za wynajem lokali. Wszystko to sprawia, że konkurencja w sieci staje się jeszcze większa.
Jak nietrudno się domyślić, w takich warunkach znacznie trudniej przekonać klientów, że to właśnie w Twoim sklepie powinni zrobić zakupy. Dlatego przedstawiamy Ci 4 praktyczne i sprawdzone wskazówki na to, jak zwiększyć sprzedaż w internecie i poprawić swoje wyniki.
1. Zadbaj o profesjonalną stronę główną swojego sklepu
Co łączy sklep internetowy z tradycyjnym, naziemnym punktem sprzedażowym? Oczywiście witryna! I choć w pierwszym przypadku mamy na myśli tradycyjną wystawę za szklaną szybą a w drugim stronę internetową, obie mają ten sam cel: wyeksponować towary i przyciągnąć klientów. Serwis www stanowi wizytówkę Twojego e-commerce, dlatego musisz dbać o jego nowoczesny i profesjonalny design, bogatą funkcjonalność i łatwą obsługę. Bardzo często to właśnie estetyka strony głównej decyduje o tym, co zrobi użytkownik, który trafił do Twojego sklepu. Czy zdecyduje się na zrobienie w nim zakupów, czy opuści go bez żadnej interakcji? Najważniejsze elementy, na które musisz zwrócić uwagę to z pewnością:
- wysokiej jakości treści – odbiorca musi otrzymać czytelny komunikat na temat tego, czym zajmuje się Twoja firma, jaki oferuje asortyment i dlaczego powinien kupować właśnie u Ciebie,
- odpowiednia prezentacja produktów, których sprzedaż jest dla Ciebie priorytetem,
- zrozumiała i łatwa w obsłudze nawigacja,
- nowoczesna szata graficzna, która nie przytłacza użytkownika i nie utrudnia zakupów,
- czytelny i logiczny podział produktów na kategorie oraz podkategorie,
- wyszukiwarka produktów oraz ikonka koszyka umieszczone w widocznym miejscu,
- odnośniki do regulaminu, polityki prywatności oraz informacji o dostawach, płatnościach i zwrotach.
2. Zwiększaj sprzedaż dzięki wartościowym treściom
Kolejnym ważnym elementem w promocji sklepu internetowego jest content marketing. Wartościowe treści na stronie budzą zaufanie klientów i pomagają budować wizerunek Twojej marki. Sprzyjają również zdobywaniu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, a więc bezpośrednio przekładają się na to, jak wiele ruchu wygeneruje Twój e-commerce i jak wysoki będzie wzrost sprzedaży. W obrębie marketingu treści warto zadbać o 4 kluczowe obszary:
- unikalne, wartościowe i zgodne ze standardami SEO opisy produktów oraz kategorii,
- rozbudowane treści poradnikowe publikowane na firmowym blogu,
- ciekawe i mające potencjał marketingowy materiały w mediach społecznościowych marki,
- publikowane na zewnętrznych portalach artykuły sponsorowane.
3. Postaw na pozycjonowanie sklepu internetowego
Obecnie dla bardzo wielu klientów głównym źródłem informacji o produktach i usługach stała się wyszukiwarka Google. Aby docierać do potencjalnych nabywców i zwiększać sprzedaż w segmencie e-commerce, Twoja strona sprzedażowa powinna być widoczna na jednej z czołowych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki starannie zaplanowanym, dopasowanym do specyfiki i skali Twojego biznesu działaniom SEO Twój e-sklep ma ogromne szanse stać się jednym z branżowych liderów. Pamiętaj jednak, że efekty pozycjonowania nie pojawią się od razu – to długotrwały proces.
Pozycjonowanie sklepów powinno skupiać się przede wszystkim na połączeniu technicznej optymalizacji serwisu sprzedażowego z jego promocją na odpowiednie słowa kluczowe. Niezależnie od branży i zasięgu wszelkie działania SEO powinien poprzedzić starannie wykonany audyt, który wskaże obszary wymagające najpilniejszych poprawek. To na jego podstawie należy zaplanować kampanię w obszarach on-site oraz off-site, dbając o takie aspekty jak m.in.:
- silny profil linkowy sklepu,
- treści dopasowane do potrzeb użytkowników oraz wymogów wyszukiwarki,
- dobór właściwych słów kluczowych,
- optymalizacja wszystkich elementów witryny,
- monitorowanie efektów prowadzonych działań,
- śledzenie poczynań i wyników konkurencji,
- user experience, czyli pozytywne doświadczenie użytkowników odwiedzających sklep.
4. Wykorzystaj potencjał kampanii PPC
Czwartym elementem, który warto wdrożyć do swoich działań promocyjnych, by osiągnąć wzrost sprzedaży w internecie, są płatne reklamy w systemach Google Ads czy Facebook Ads. Profesjonalnie przygotowana kampania PPC pozwala osiągać szybsze rezultaty niż pozycjonowanie, dlatego będzie idealnym uzupełnieniem strategii marketingowej np. w przypadku produktów o charakterze sezonowym. Prowadząc sklep internetowy, możesz publikować treści w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej Google i korzysta z formatów tekstowych, reklamy banerowej czy klipów wideo kierowanych do precyzyjnie określonych grup odbiorców.
Doskonałą formą reklamy PPC jest także remarketing, czyli specjalne kampanie kierowane do użytkowników, którzy w przyszłości weszli już w interakcję z Twoim sklepem lub marką, jednak nie sfinalizowali zakupu.
Wzrost sprzedaży online? Zaufaj ekspertom!
Sposobów na to, jak zwiększyć sprzedaż w internecie, jest mnóstwo – nie trzeba korzystać z każdego z nich. Znacznie ważniejsze jest to, by dobór narzędzi uzależnić od profilu sklepu, skali jego działalności czy charakterystyki potencjalnych klientów. Doskonale zdajemy sobie sprawę z faktu, że prowadzenie działań marketingowych na własną rękę może okazać się dość ryzykowne, szczególnie jeśli brakuje Ci wiedzy i doświadczenia. W takich sytuacjach znacznie lepiej zaufać specjalistom, którzy przeanalizują kluczowe aspekty Twojego biznesu i stworzą scenariusz kampanii idealnie dopasowany do Twoich potrzeb.
Potrębujesz pomocy specjalisty, który pomoże Ci wygenerować wzrost sprzedaży w segmencie e-commerce? Skorzystaj ze wsparcia Rhema Group oraz Grupy TENSE i zleć obsługę kampanii w internecie profesjonalistom z wieloletnim doświadczeniem, oraz tysiącami zadowolonych klientów.