Bez względu na to, czy Twoja firma działa wyłącznie w modelu stacjonarnym, czy oferuje również sprzedaż lub usługi online, widoczność w internecie to klucz do sukcesu. Konkurencja nie śpi i aktywnie korzysta z marketingu internetowego, dlatego chcąc jej dorównać, musisz sam wdrożyć konkretne działania. Jednym z tych, od których warto zacząć, są reklamy Google Ads. Sprawdź, z czym to się „je” i w jaki sposób kampanie reklamowe z wykorzystaniem największej wyszukiwarki świata mogą rozwijać Twój biznes!
Czym są reklamy Google Ads
Google Ads (dawniej AdWords) to system reklamowy Google, oferujący zaawansowane możliwości promocji w wielu miejscach w internecie. Narzędzie pozwala emitować płatne reklamy na ponad 3 milionach stron www, w tym w tak popularnych serwisach, jak:
- wyszukiwarka Google,
- YouTube,
- Gmail,
- Zakupy Google,
a także na wielu innych witrynach, które regularnie odwiedzają Twoi potencjalni klienci.
Reklama wyświetli się użytkownikom w momencie, gdy:
- szukają oni w sieci produktów dostępnych w Twojej ofercie,
- używają słów kluczowych związanych z prowadzoną przez Ciebie działalnością,
- należą do grupy docelowej zdefiniowanej jako Twoi odbiorcy,
- mają podobne zainteresowania jak Twoja grupa docelowa.
Co ważne, w systemie Google Ads masz możliwość płacenia tylko za efekt! W jednym z modeli rozliczeń nie płacisz za samą emisję reklamy, a dopiero wtedy, gdy odbiorca w nią kliknie, przechodząc do Twojego serwisu lub sklepu internetowego. W Google Ads jest też oczywiście dostępna strategia, gdzie płacimy za emisję reklam – gdy zależy ci bardziej np. na wizerunku Twojej marki czy jej popularyzacji.
Jakie typy kampanii reklamowych możesz realizować w Google Ads?
Istnieje kilka strategii, które możesz realizować z wykorzystaniem Google Ads. Dwa najpopularniejsze to:
- kampanie w wyszukiwarce – obejmują reklamę tekstową w formie linków sponsorowanych, publikowanych na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe. Warto z nich korzystać w sytuacji, gdy chcesz przede wszystkim ściągnąć dużą liczbę użytkowników na swoją stronę www,
- kampanie produktowe (PLA) – warto po nie sięgać zwłaszcza przy prowadzeniu sprzedaży online (e-commerce). Wybór takiego formatu reklamy umożliwia prezentację zdjęcia konkretnego produktu wraz z jego ceną, opisem oraz linkiem do sklepu. Kampanie produktowe to bezpośrednie wsparcie e-handlu, pozwalające podbić sprzedaż internetową.
Oprócz tego możesz skorzystać z wielu pozostałych formatów reklam, takich jak reklama banerowa (display), kampanie wideo na YouTube, re-marketing (reklama kierowana do osób, które w przeszłości miały kontakt z Twoją stroną, lecz nie podjęły działania) oraz kampanie lokalne i promujące aplikacje.
Słowa kluczowe a wyświetlanie reklam
Tworząc reklamy Google Ads, szczególną uwagę musisz zwrócić na wybór słów kluczowych, po których użyciu internautom mają wyświetlać się Twoje reklamy. Ważne, by frazy do kampanii były ściśle związane z Twoją branżą, ofertą, konkretnymi produktami lub usługami. Im bardziej precyzyjne słowa wybierzesz, tym większa szansa przyciągnięcia klientów poszukujących konkretnych rozwiązań.
Gdzie ukazują się moje reklamy?
Oprócz wyników wyszukiwania, Twoje reklamy mogą ukazywać się również w innych serwisach tworzących sieć reklamową Google. Wyszukiwarka może automatycznie dobierać miejsca publikacji komunikatów poprzez dopasowanie słów kluczowych. Możesz także samodzielnie wybrać miejsca docelowe, w których mają pojawiać się banery, materiały wideo czy linki sponsorowane.
Ile to kosztuje?
Sam decydujesz, ile pieniędzy chcesz przeznaczyć na promocję. Nie istnieje minimalny ani maksymalny budżet na kampanię. Środki na reklamę wpłacasz na swoje konto Google Ads z góry, a następnie system odlicza określoną stawkę za każde kliknięcie. Dzięki temu wydatki na kampanię nigdy nie przekroczą ustalonej kwoty. W sytuacji, gdy Twoja konkurencja również chce promować się na te same słowa kluczowe, o kolejności publikowanych reklam decyduje ranking, uwzględniający m.in. stawkę za klikniecie oraz jakość reklamy i strony www:
https://support.google.com/google-ads/answer/2375423?hl=pl
Reklama AdWords – czy warto?
Jeśli po przeczytaniu tego tekstu nasuwa Ci się pytanie: „OK, ale co z tego będzie mieć moja firma?”, spieszymy z wyjaśnieniem. Kampanie Google Ads przekładają się na szereg wymiernych korzyści dla biznesu, takich jak:
- zwiększenie zainteresowania stroną www i ofertą przedsiębiorstwa,
- wzrost liczby użytkowników odwiedzających serwis lub e-sklep,
- optymalizacja wyników sprzedaży i zwiększenie zysków z działalności,
- pełna kontrola nad budżetem na kampanie reklamową,
- brak minimalnej wymaganej kwoty rozpoczęcia działań,
- szerokie możliwości wyboru miejsc, w których publikowana jest Twoja reklama,
- precyzyjne określanie grup odbiorców kampanii.
Co więcej, dzięki reklamom w wyszukiwarce Twoja strona może natychmiast znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania Google, przyciągając wielu nowych klientów. W przypadku np. pozycjonowania organicznego na taki efekt trzeba zwykle czekać długimi miesiącami.
Kampanie Google Ads – zaufaj ekspertom!
Już dziś zadbaj o widoczność swojej marki w internecie: zleć kampanię Google Ads ekspertom i umacniaj swoją pozycję w branży! Skontaktuj się z nami: office@rhemagroup.pl